تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران و مرکز مطالعات عالی لیون فرانسه به امضاء رسید. 
در این راستا روز هجدهم آذرماه سال جاری نشستی با حضور پروفسور میشلو رئیس مرکز مطالعات عالی لیون فرانسه، دکتر سعیدآبادی، معاون بین الملل پردیس بین المللی کیش و تعدادی از مدیران این پردیس در محل پردیس کیش برگزار گردید. 
در ابتدای این نشست دکتر سعید آبادی ضمن ارائه تاریخچه مختصری از پردیس بین الملل کیش بر ایجاد و گسترش روابط علمی – بین المللی با دانشگاههای مطرح جهان، بعنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت های پردیس کیش تاکید کرد. وی با اشاره به 5 حوزه اصلی انبوه سازی، خصوصی سازی، تنوع بخشی، تجاری سازی و بین الملل در زمینه تحصیلات عالی، گسترش ارتباطات بین المللی را یکی از مهمترین ماموریت های پردیس کیش دانست. 
دکتر سعید آبادی آمادگی پردیس بین المللی کیش را جهت هرگونه فعالیت علمی –  پژوهشی بین المللی با مرکز مطالعات عالی لیون فرانسه و موسسات مرتبط با این مرکز در زمینه های تبادل دانشجو و استاد، دوره های کوتاه مدت و بلند مدت، برگزاری دوره های زبان فارسی، مطالعات ایران، مطالعات اسلام، سیاست خارجی ایران و تاریخ و فرهنگ ایران اعلام کرد. 
پروفسور میشلو نیز به برقراری ارتباطات علمی- پژوهشی بین المللی با پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران در زمینه های ذکر شده ابراز علاقمندی نمود. وی ضمن اشاره به اهمیت کاربرد علم در زمینه های مختلف و گرایش از شیوه های علمی-  تئوری به علمی –کاربردی، آمادگی مرکز مطالعات لیون فرانسه را در برقراری ارتباطات بین المللی در زمینه های مختلف اعلام کرد. 
پروفسور میشلو با اشاره به اینکه دانشجویان فرانسوی در پروسه تحصیلات تکمیلی نیاز به گذراندن دوره هایی در خارج از کشور دارند، پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران را بستر مناسبی برای  جذب این دانشجویان در سال سوم تحصیل خود دانست. وی ضمن تاکید بر اهمیت دو طرفه بودن این ارتباطات، آمادگی مرکز مطالعات لیون فرانسه را نیز در پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته های مختلف اعلام کرد. 
در پایان این نشست تفاهم نامه ای در راستای گسترش  ارتباطات علمی – پژوهشی در محورهای تبادل دانشجو و استاد، دوره های مشترک آموزشی، برگزاری کنفرانس و کارگاههای آموزشی توسط دکتر سعید آبادی معاون بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران و پروفسور میشلو رئیس مرکز مطالعات عالی لیون فرانسه امضاء شد.