نخستین آزمایشگاه دانشگاهی متاورس در پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه تهران راه اندازی  شد.
 
به گزارش روابط عمومی پردیس کیش دانشگاه تهران همزمان با هفته پژوهش از نخستین آزمایشگاه دانشگاهی متاورس در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران رونمایی شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان جزیره کیش و مسئولان پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد،  دکتر مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران مسئولیت پذیری را در کنار آموزش، پژوهش و فن آوری از رسالت‌های دانشگاه‌های نسل چهارم کشور برشمرد و افزود: افتتاح آزمایشگاه دانشگاهی متاورس گامی در راستای مسئولیت پذیری دانشگاه تهران در این حوزه است.
 ایشان ضمن اشاره به برنامه دانشگاه تهران در کسب ثروت از حوزه علم و فناوری روند رو به رشد و ممتاز پردیس کیش در گزارشات جامع پارک علم و فناوری را تحسین کرد.
 
دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی، رئیس پردیس بین المللی کیش نیز  با اشاره به اهمیت موضوع قدرت در جوامع امروزی، فن آوری‌های نوظهور را سبب قدرت در دنیای امروز و پیش رو برشمرد و بر بهره گیری از ظرفیت‌های پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران در این حوزه تاکید کرد و آن را در راستای رسالت دانشگاههای نسل چهارم دانست که علاوه بر آموزش و پژوهش، کارآفرینی و مسؤولیت پذیری اجتماعی را هم از تکالیف خود در دنیای امروزمی دانند. 
ایشان خاطر نشان کرد با توجه به ظرفیت های بی نظیر مادی و معنوی جزیره زیبای کیش، پردیس دانشگاه تهران می تواند در ایجاد یک جامعه دانش بنیان نقش موثری داشته، همسو با سازمان منطقه آزاد جهت تبدیل جزیره به پایلوت شهر هوشمند نقش بسزایی ایفا نماید از جمله در توسعه گردشگری دیجیتال، سلامت دیجیتال و آموزش دیجیتال .
در ادامه مراسم دکتر علی معینی، مدیر گروه مهندسی کامپیوتر هم ضمن خیر مقدم به مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش، حضور دکتر محمودرضا طهماسب پور را زمینه ساز تحقق ارتباط دانشگاه با صنعت دانست و بر اهمیت ارتباط تنگاتنگ دانشگاه تهران با سازمان منطقه آزاد تاکید کرد. 
دکتر معینی ضمن حمایت از فعالیت های پژوهشی دانشجویان افتتاح آزمایشگاه متاورس را زمینه ساز توسعه این ارتباط مهم برشمرد.
در ابتدای برنامه مهندس سینا سیاردوست، سرپرست آزمایشگاه متاورس و رئیس آموزش الکترونیکی پردیس، متاورس را مجموعه‌ای از سه تکنیک واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی برشمرد و گفت: این آزمایشگاه مجهز به جدید‌ترین تجهیزات روز دنیا از جمله عینک‌های واقعیت مجازی و سیستم‌های با قابلیت پردازش بالا است.
 سیاردوست ضمن اشاره به کاربردهای این حوزه در ارائه خدمات درمانی، آموزشی، توسعه کسب و کار‌ها و آنلاین شاپ‌ها به بررسی پیشرفت های حاصل شده در دنیا و اهمیت جایگاه این تکنولوژی در آینده بشر و روند تسهیل دریافت خدمات روزمره با توسعه این تکنولوژی پرداخت.
رئیس آموزش الکترونیکی پردیس با اشاره به روند ساخت آزمایشگاه متاورس گفت: مطالعات در این حوزه از یکسال گذشته و با مشارکت دانشجویان گروه‌های مهندسی رایانه، طراحی صنعتی، دانشجویان رشته مدیریت مالی و با همکاری پارک علم و فن آوری پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران آغاز شد.
آیین گشاییش نخستین آزمایشگاه دانشگاهی متاورس ۲۴ آذر در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد.