(مأمور آموزشی، حق التدریس و مدرسین دوره‌های آموزش نیروی انسانی)

با توجه به کمبود هیأت علمی در پردیس‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه، بخش قابل توجه‌ای از مسئولیت آموزشی بر عهده مدرسان حق التدریس و مأموران آموزشی می‌باشد و لزوم وجود بانک اطلاعاتی جامع، یکپارچه و متصل به سامانه گلستان دانشگاه و ساماندهی و انتخاب مدرسان دارای شایستگی‌های علمی تربیتی برتر ضروری است.

بر این مبنا به پیشنهاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و تصویب در هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان مبنی بر ایجاد شناسه تدریس برای مدرسان / متقاضیان تدریس (مأمور آموزشی، حق التدریس و مدرسین دوره‌های آموزش نیروی انسانی)، به منظور تأمین اساتید و مدرسان آموزشی در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور از بین افراد متخصص، مجرب، بومی واجد شرایط ساکن هر استان، در رشته‌های مورد نیاز جهت اخذ شناسه تدریس دعوت به عمل می‌آید.

علاقمندان واجد شرایط، برای کسب اطلاع از عناوین رشته‌های تحصیلی مورد نیاز و سایر شرایط شرکت در این فراخوان می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ مصادف با دهه سرآمدی آموزش به سامانه دریافت شناسه تدریس نیروهای حق التدریس دانشگاه فرهنگیان به نشانی: tid.cfu.ac.ir و یا پورتال دانشگاه به نشانی https://cfu.ac.ir مراجعه و پس از مطالعه دقیق متن فراخوان و اطمینان از احراز شرایط قید شده، نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام نمایند.

ملاک ثبت نام متقاضیان در فراخوان، تکمیل اطلاعات و بارگذاری مستندات در سامانه tid.cfu.ac.ir و پرداخت وجه ثبت نام و اخذ کد رهگیری از سامانه مذکور می‌باشد.

‌‌‌

مراحل ثبت نام:

متقاضیان قبل از ثبت نام لازم است نسبت به مطالعه دقیق شرایط فراخوان در سامانه و آماده نمودن فایل‌های الکترونیکی مستندات لازم مطابق با فرم ارزیابی تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

۱- متقاضیان اخذ شناسه تدریس لازم است از بین رشته‌های مندرج در فراخوان که متناسب با محل سکونت و مطابق مدرک تحصیلی با رشته و گروه انتخابی تعیین شده است را درخواست نماید.

۲- ثبت نام در سامانه شناسه تدریس دانشگاه فرهنگیان، تکمیل پرونده الکترونیکی و ثبت درخواست شناسه تدریس

۳- واریز هزینه ثبت نام و دریافت کد رهگیری در سامانه

۳- در صورت دعوت به مصاحبه، شرکت در مصاحبه علمی کارگروه‌های تخصصی در زمان مقرر اعلام شده از سوی دانشگاه، الزامی است. بدیهی است عدم شرکت متقاضی در زمان تعیین شده به منزله انصراف تلقی شده و هیچگونه اعتراضی در این خصوص مورد پذیرش نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز:

تصویر تمام صفحات شناسنامه
تصویر کارت ملی
تصویر کارت پایان خدمت (ویژه برادران)
عکس پرسنلی
آخرین حکم کارگزینی (برای افراد شاغل در دستگاه‌های دولتی و یا دانشگاه‌ها)
تصویر مدارک تحصیلی
مستندات مربوط به فرم ارزیابی

شرایط عمومی

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی
تعهد و اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
وفاداری به نظام جمهوری اسلامی.
تخلّق به اخلاق علمی و رفتار مناسب با شئونات اسلامی و دانشگاهی.
عدم سو پیشینه و منع قانونی برای استخدام در مؤسسات دولتی.
برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو.
التزام به قوانین و مقررات صنفی، اخلاق حرفه‌ای.
برخورداری از حسن شهرت اخلاقی، عقیدتی و سیاسی،
عدم اعتیاد به مواد مخدر
نداشتن سوابق محکومیت کیفری و انتظامی،
عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافی عفت عمومی و رفتار خلاف حیثیت شغلی.
عدم سابقه فعالیت مؤثر علیه نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه وابستگی یا گرایش به سازمان‌ها و تشکل‌های محارب و معاند با نظام جمهوری اسلامی.

شرایط ویژه

داشتن سطحی متناسب از آگاهی و معارف دینی
داشتن سوابق دفاع از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و سوابق ارزشمند عملی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی
توانایی در جهت ارتقای دینی و پرورش نسل دانشجو، مؤمن، انقلابی، متعهد، امیدوار و با هویت اسلامی
التزام عملی به گسترش و تقویت ایمان، اعتقاد اسلامی، تهذیب و تزکیه نفس و افزایش باور عمومی نسبت به عقاید اسلامی و اعتلای روح معنویت و مکارم و فضائل اخلاقی
التزام به گسترش و تقویت برنامه‌های اسلامی شدن مراکز آموزش عالی و اعتقاد به بومی سازی علم در ساحت‌های متنوع آن
شرایط اختصاصی

دارا بودن حداقل مدرک دکتری تخصصی یا دارا بودن سطح ۴ حوزوی ( برای اخذ رتبه (B)) و حداقل کارشناسی ارشد و یا دارا بودن سطح ۳ حوزوی برای رتبه (C) از دانشگاه‌های معتبر داخل یا خارج کشور مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حوزه علمیه
بومی بودن و یا شهر همجوار با فاصله کمتر از دو ساعت با پردیس / مرکز مورد تقاضا
رعایت جنسیت متناسب با پردیس‌ها / مراکز تابعه دانشگاه

تبصره ۱:. پس از احراز صلاحیت‌های علمی و عمومی و قبولی نهایی، اصالت مدارک تحصیلی متقاضیان از طریق دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های ذیربط استعلام خواهد شد.

تبصره ۲: متقاضی تدریس دروس معارف اسلامی می‌بایست مجوز تدریس از معاونت آموزشی دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور را داشته باشد.

تبصره ۳: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ صرفاً با مأموریت آموزشی معلمان و دبیران دارای شناسه تدریس به پردیس‌ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان موافقت خواهد شد.