ششمین کنفرانس بین المللی مواد فوق ریزدانه و نانوساختار با رویکرد «مواد سازگار با محیط زیست برای توسعه پایدار» صبح روز 21 آبان ماه در سالن خلیج فارس جزیره کیش افتتاح شد. این کنفرانس توسط قطب علمی مواد با کارایی بالای دانشکده مهندسی متالورژی و مواد، پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و با همکاری دانشگاه Trento ایتالیا در روزهای 21 و 22 آبان برگزار می گردد. 
در این مراسم آقای دکتر نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران و رئیس قطب علمی مواد با کارایی بالا،  آقای سعید پورعلی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، تعدادی از اساتید برجسته بین المللی و جمعی از اساتید و دانشجویان پردیس فنی دانشگاه تهران حضور داشتند. 
مراسم با خوش آمد گویی و معرفی کنفرانس توسط آقای دکتر حیدرزاده سهی، دبیر و عضو کمیته تخصصی کنفرانس آغاز شد. در ادامه دکتر زمانی عضو هیات علمی پردیس فنی دانشگاه تهران و عضو کمیته تخصصی کنفرانس به معرفی این پردیس و فعالیتهای آن در زمینه مواد فوق ریزدانه و نانوساختار پرداخت. 

این کنفرانس به مدت دو روز در بخشهای صبح و بعدازظهر با سخنرانی برخی از اساتید برجسته بین المللی حوزه نانو و مواد فوق ریزدانه ادامه خواهد داشت.