پروفسور ریچارد لازاروس که به منظور برگزاری یک کارگاه آموزشی سه روزه در زمینه حقوق محیط زیست به دعوت دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده است به دعوت معاونت بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران جهت سخنرانی و حضور در میان دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد حقوق، محیط زیست و دیگر علاقه مندان روز جمعه چهاردهم اسفند ماه در پردیس کیش حضور یافت. 
به گزارش روابط عمومی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران سخنرانی علمی با عنوان: "موافقتنامه پاریس درخصوص تغییرات اقلیمی و وضعیت حقوق محیط زیست معاصر " با حضور اساتید، دانشجویان و کارشناسان در سالن اجتماعات این پردیس برگزار شد.
پروفسور لازاروس  به اهمیت بررسی حقوق  محیط زیست در کشور آمریکا اشاره کرد و گفت: آنچه می  تواند هم در ایالات متحده و هم در ایران مورد توجه قرار بگیرد بحث روز افزون منابع جهانی است . وی پرداختن به این مسئله را مورد منفعت جامعه ی جهانی دانست.
پروفسور لازاروس بحث خود را در سه بخش ارائه کرد . در بخش نخست به بحث های جدید در نظام حقوقی محیط زیست ایالات متحده پس از فاجعه ی نشت نفت در خلیج مکزیک در سال 2010 اشاره کرد. این واقعه با توجه به خسارات اقتصادی، اکوسیستمی و جانی سوالات زیادی در نظام حقوقی آمریکا ایجاد کرد. 
در بخش دوم این استاد دانشگاه هاروارد، به بررسی نقش کنگره آمریکا در تدوین حقوق محیط زیست پرداخت . با توجه به  روند نقض حقوق محیط زیست در آمریکا،  دلایل خوبی وجود دارد تا کنگره وارد عمل شود و با وضع قوانین جدید از انفعال محیط زیستی و نقض آن در آمریکا جلوگیری شود. 
لازاروس در بخش نهائی سخنرانی خود  به بررسی اوضاع حقوق محیط زیست در آمریکا بدون مشارکت کنگره پرداخت و تاثیرات احتمالی آن را در آمریکا و جهان مورد بررسی قرار داد .