تعدادی از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه تهران از پردیس بین المللی کیش دیدار کردند. در جریان این دیدار دکتر سعید یزدانی، معاون اداری و مالی؛ دکتر علی مقاری، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و دکتر مهدی قاسمیه، مدیر کل طرح های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران ضمن بازدید از طرح جامع پردیس بین المللی کیش، در نشستی با دکتر مجید علی زاده، رئیس این پردیس به بحث و تبادل نظر پیرامون روند پیشرفت این طرح و چگونگی تلاش برای انجام هرچه سریعتر این فرایند پراختند.
همچنین این هیأت در جلسه ای با دکتر غلامحسین مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، درباره گسترش هرچه بیشتر همکاری های  بین سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه تهران گفتگو و مذاکره نمودند.
در ادامه این دیدار هیأت بازدید کننده عصر پنجشنبه 2 آبان طی نشستی با هیأت رئیسه، مدیران گروهها، اعضای هیأت علمی و کارکنان پردیس بین المللی کیش به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
در ابتدای نشست دکتر مجید علی زاده، رئیس پردیس بین المللی کیش ضمن خوش آمد گویی به میهمانان از حضور ایشان در پردیس و آشنایی ایشان با مسائل و مشکلات  از نزدیک ابراز خرسندی کرد.
در ادامه دکتر غلامعلی افروز به نمایندگی از طرف مدیران گروههای پردیس، با بیان این نکته که پردیس بین المللی کیش یکی از میراث های علمی و فرهنگی دانشگاه تهران می باشد، حضور دانشگاه تهران در منطقه خلیج فارس را بسیار مهم دانست. وی با اشاره به حضور اساتید با تجربه و برجسته در پردیس گفت، این ظرفیت می تواند در جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی بسیار موثر باشد.
دکتر افروز سپس با پیشنهاد تاسیس مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره در کیش، افزود، این مرکز می تواند علاوه بر ارائه خدمات به دانشگاهیان و ساکنان جزیره کیش باعث شکل گیری توریسم سلامت روان باشد. وی با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی و پژوهشی در پردیس بین المللی کیش ابراز داشت، در این پردیس امکانات آموزشی و رفاهی ضعیف است اما با وجود کارکنان پرتلاش و مسئولیت پذیر این کاستی ها کمتر احساس می شود.
دکتر رضا نوری، نماینده اعضای هیأت علمی پردیس، سخنران دیگر این نشست بود که به بیان مسائل و مشکلات این اعضا پرداخت. وی در ابتدا به تعداد بسیار کم اعضای هیأت علمی در پردیس اشاره کرد و افزود، جذب هرچه بیشتر نیروهای جوان و با انگیزه در کنار اساتید با سابقه می تواند در ارتقای سطح علمی دانشگاه موثر باشد. وی در ادامه ماهیت کار در پردیس کیش را خاص توصیف نمود و با اشاره به حجم بالای کار در این پردیس و هزینه های بالای زندگی در کیش خواستار توجه ویژۀ مسئولان دانشگاه شد.
دکتر نوری در بخش دیگری از سخنان خود به بین المللی شدن به عنوان دغدغه دیگر پردیس اشاره کرد. وی همچنین برقراری مجدد تخفیف در شهریه برای ساکنان جزیره کیش را در جذب هرچه بیشتر دانشجویان مقیم جزیره به دانشگاه تهران موثر دانست.
نماینده اعضای هیأت علمی پردیس در پایان پیشنهاد راه اندازی اپلیکیشن دانشگاه تهران را به عنوان تقویت کننده ارتباط جامعه با دانشگاه ارائه داد.

در ادامه این مراسم نجمه هاشمی به عنوان نماینده کارکنان پردیس به بیان مسائل و مشکلات موجود در پردیس پرداخت. وی ضمن بازگویی تفاوتهای زندگی در کیش نسبت به سرزمین اصلی گفت، هزینه های زندگی نظیر مسکن، آب و برق، درمان، مواد اولیه غذایی، قیمت بلیط هواپیما، هزینه تفریحات و ... بسیار بالاست و علاوه بر آن به دلیل کیفیت پایین برخی خدمات مانند درمان و آموزش و پرورش همکاران ناچار به مراجعه مکرر به سرزمین اصلی می باشند.
خانم هاشمی تفاوت دیگر پردیس با دانشگاه تهران در مرکز را تفاوت روزهای کاری و تعطیل در پردیس برشمرد و این تفاوت را باعث حضور کمرنگ تر کارمندان در خانواده و همچنین فعالیت کارکنان پردیس حتی در روزهای تعطیل ایشان دانست. وی با اشاره به شرایط خاص بسیاری از دانشجویان و اساتید که به صورت پروازی و در اواخر هفته در کیش حضور دارند افزود، این موضوع باعث تحمیل برخی وظایف و مسئولیتهای بیشتر بر کارکنان می شود.
نماینده کارکنان پردیس بین المللی کیش در ادامه به مشکلات دیگری نظیر تعداد کم کارکنان نسبت به تعداد دانشجویان و اساتید، کم بودن ارتباط کاری کارکنان با همکاران دیگر خود در بدنه دانشگاه و عدم امکان استفاده از امکانات رفاهی دانشگاه اشاره نمود.
دکتر سعید یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه در ادامه این نشست سخنان خود را با تشکر ویژه از همکاران پردیس، که در شرایط آب و هوایی نامطلوب خدمات خود را ارائه می دهند، آغاز کرد و افزود، حضور پردیس بین المللی کیش به دلیل تاثیری که از نظر اجتماعی و فرهنگی در منطقه دارد،  مغتنم و گرانبها می باشد. وی با اشاره به مسئولیتهای ملی و بین المللی دانشگاه تهران، توسعه پردیس کیش را در راستای انجام این مسئولیتها بسیار حائز اهمیت دانست و گفت، بین المللی شدن دانشگاه تهران از طریق پردیس های اقماری به ویژه پردیس بین المللی کیش امکانپذیر می باشد.
دکتر یزدانی حفظ استانداردهای دانشگاه تهران را در فعالیتهای آموزشی پردیس بسیار مهم دانست و افزود، کیفیت آموزش از اهمیت خاصی برخوردار است و باید تلاش شود که فارغ التحصیلان مطلوب و با کیفیتی از پردیس بیرون بروند. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که دانشجویان غیر ایرانی بیشتر جذب پردیس بین المللی کیش شوند.
معاون اداری و مالی دانشگاه در پاسخ به موضوع محدودیت فضای آموزشی پردیس، آماده شدن ساختمان جدید پردیس را راه حل این مشکل دانست و تاکید کرد، دانشگاه تمام تلاش خود را برای اتمام هرچه سریعتر این طرح به کار خواهد بست. وی درخصوص مواردی چون، بهبود وضعیت رفاهی هیأت علمی مدعو، بهبود شرایط استخدامی کارکنان پردیس، امکان برقراری مجدد تخفیف شهریه برای ساکنان کیش قول مساعدت داد.
دکتر علی مقاری، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، سخنران دیگر این مراسم بود. وی با اشاره به اولین حضور خود در جزیره کیش برای راه اندازی پردیس کیش دانشگاه تهران ابراز داشت، آن هنگام تصور نمی شد که کسی برای درس خواندن و درس دادن به این مکان بیاید، اما امروز در اینجا شاهد محیطی پویا، زنده و فعال هستیم.
دکتر مقاری با تاکید بر عدم اختصاص بودجه ای از طرف دولت برای دانشجویان پردیس های خودگردان، نگاه دانشگاه تهران به پردیس های کیش و ارس را نگاهی هم کیفی و هم اقتصادی برشمرد. وی همچنین درپاسخ به جذب هیأت علمی توضیح داد، این پردیس ها قرار نیست به صورت سنتی اداره شوند بلکه برنامه ها به شکلی کاملا پویا و انعطاف پذیر اجرا خواهد شد و وجود هیأت علمی وابسته به رشته های موجود در پردیس می باشد.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه، ضمن اشاره به اساسنامه پردیس گفت، اساسنامه اولیه در سال 1384 به تصویب هیأت امنای دانشگاه رسید که هم اکنون نیازمند بازنگری می باشد. وی با تاکید بر اینکه تدوین اساسنامه جدید اخیرا در دستور کار کمیسیون دائمی هیأت امنا قرار گرفته است، مهمترین تغییر در آن را اصلاح اعضای شورای راهبردی پردیس عنوان نمود.