پروفسور نیکولای الکسیویچ زابلین رئیس انستتیو انرژی و سیستم های حمل و نقل دانشگاه پلی تکنیک سن پترز بورگ و هیئت همراه روز نوزدهم اسفندماه با آقایان دکتر خلیلی عراقی رئیس پردیس کیش، دکتر دولتشاهی معاون پژوهشی و دکتر سعید آبادی معاون بین الملل این پردیس در محل پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران دیدار و گفتکو کردند. 
در این نشست پروفسورالکسیویچ زابلین به معرفی دانشگاه پلی تکنیک سن پترز بورگ  به  عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور روسیه پرداخت و توضیح داد، این دانشگاه درحال حاضر 35000 دانشجو مشغول به تحصیل دارد که از این تعداد 5000 نفر دانشجوی بین المللی و از 103 کشور جهان می باشند. 
رئیس انستیتو انرژی و سیستم های حمل و نقل دانشگاه پلی تکنیک سن پترز بورگ تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را 2500 عضو اعلام و تصریح کرد انستیتوهای گوناگونی از جمله انستیتو ریاضیات کاربردی و مکانیک، انستیتو فیزیک- تکنولوژی و ارتباطات و مجموعه ای از انستیتوها در حوزه مکانیک و انرژی در این دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند. 
پروفسور الکسیویچ زابلین اظهار داشت دانشگاه پلی تکنیک سن پترز بورگ همواره نقش اصلی را در تربیت نیروهای مهندسی در کشور روسیه ایفا نموده است، اگرچه  این دانشگاه در دو حوزه علوم انسانی مانند مدیریت گردشگری و علوم پایه مانند فیزیک نیز فعالیت می نماید. 
وی با اشاره به برنامه مصوب دانشگاه ابراز داشت، در سال 2013 دانشگاه پلی تکنیک سن پترز بورگ به عنوان یکی از 5 دانشگاه برتر روسیه در برنامه مذکور شرکت نموده است و طبق این برنامه تا سال 2020 این 5 دانشگاه باید در بین 100 دانشگاه برتر بر اساس رتبه بندی QS قرار بگیرند. وی همچنین به کسب جایزه نوبل توسط یکی از اساتید رشته فیزیک در دانشگاه پلی تکنیک سن پترز بورگ اشاره نمود. 
پروفسورالکسیویچ زابلین با تاکید بر اهمیت گسترش روابط بین الملل و جذب دانشجویان خارجی، به ایجاد امکانات و زیر ساخت های لازم در این دانشگاه اشاره نمود و اجرای 28 دوره کارشناسی ارشد جهت دانشجویان خارجی در سه حوزه علوم انسانی، مهندسی و فیزیک به زبان انگلیسی و برقراری دوره های تخصصی زمستانی و تابستانی را در این راستا اعلام کرد.  
در ادامه آقای دکتر خلیلی عراقی رئیس پردیس بین المللی کیش ضمن تشکر از توضیحات پروفسور نیکولای الکسیویچ زابلین ابراز امیدواری کرد همکاری های آینده بین پردیس کیش و دانشگاه پلی تکنیک سن پترز بورگ در زمینه های پژوهشی و بین المللی خصوصا در حوزه های آب شیرین کن شکل گرفته و گسترش یابد. 
سپس آقای دکتر سعید آبادی معاون بین الملل پردیس کیش ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات علمی در زمینه های فنی و مهندسی، خواستار  گسترش همکاری در  حوزه های دیگر مانند گردشگری و ایجاد  دوره های مشترک دکتری در این رشته ها بین پردیس کیش و  دانشگاه پلی تکنیک سن پترز بورگ شد. 
در خاتمه جهت آشنایی بیشتر با پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران پروفسور نیکولای الکسیویچ زابلین و هیئت همراه به بازدید از پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران پرداختند.