دومین همایش ملی ورزش و بیماریها از سوی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران و با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روزهای نوزدهم و بیستم اسفندماه در محل این پردیس برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی پردیس کیش مراسم افتتاحیه این همایش با حضور حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کیش و عضو هیات علمی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، دکتر خلیلی عراقی، رئیس پردیس کیش، دکتر قره خانلو رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتر غفاری رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از مسئولین پردیس کیش و پژوهشگاه، پژوهشگران، پزشکان، اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شد. 
در ابتدای مراسم دکتر خلیلی عراقی ضمن خیر مقدم به میهمانان، بر اهمیت حوزه های پژوهشی و بین الملل پردیس علاوه بر برنامه های آموزشی آن تاکید کرد. وی با اشاره به دوره اول همایش با عنوان ورزش و سرطان  آنرا بسیار مفید و موفق ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد که این دوره نیز بتواند در موضوع مهم ورزش و بیماریها پربارتر برگزار گردد. وی ادامه داد، تعاملات هرچه بیشتر با سازمان منطقه آزاد با توجه به موقعیت خاص جزیره می تواند در برگزاری بهتر دوره های بعدی این همایش مثمر ثمر باشد. 
در ادامه دکتر دولتشاهی، معاون پژوهشی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران سخنان خود را با قدردانی از زحمات همکاران خود در برگزاری دو دوره همایش آغاز نمود و شکل گیری این همایش ها را بر پایه سه اصل استوار دانست. وی اولین پایه را همکاری دانشگاه تهران و پژوهشگاه علوم ورزش برشمرد و وجود پتانسیل مناسب در جزیره کیش را برای انتخاب پردیس به عنوان برند این همایش حائز اهمیت اعلام کرد. دکتر دولتشاهی اصل دوم را حمایت رئیس پردیس کیش و سومین اصل را حضور اعضای هیات علمی توانمند در گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی پردیس ابراز داشت. 
دکتر قره خانلو، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به وضعیت نابسامان جامعه از لحاظ سلامتی و تندرستی، تلاشهای دولت کنونی و صرف بودجه های بیشتر برای مبارزه با بیماریها را در کمتر شدن این نابسامانی مفید و موثر عنوان کرد. وی ابراز امیدواری کرد که با توسعه ورزش و بهره گیری هرچه بهتر از این همایش و نظایر آن بتوان آلام و دردهای مردم را کمتر کرد و به دولت برای کاهش گرفتاریهایش در این عرصه کمک نمود. 
در پایان این مراسم آقای دکتر کردی، معاون پژوهشی پژوهشگاه و دبیر علمی همایش گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته ارائه داد. وی ابراز داشت از مجموع 142 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش پس از داوری 27 نفر از اعضای هیات علمی 17 دانشگاه و مرکز علمی و پژوهشی کشور، 30 مقاله جهت ارائه به صورت سخنرانی و 62 مقاله برای ارائه به شکل پوستر برگزیده شد. 
در این همایش دو روزه در مورد ورزش و سرطان، ورزش و بیماری های متابولیک، ورزش و پوکی استخوان، ورزش و مشکلات قلبی- عروقی، ورزش و دیابت، ورزش و کبد چرب، ورزش و التهاب، ورزش و بیماریهای تحلیل عصبی، ورزش و بیماری های خود ایمنی و ورزش و اختلالات رفتاری و روانشناختی بحث و تبادل نظر شد. همچنین در حاشیه این همایش دو کارگاه و یک نشست تخصصی با موضوع ورزش و اوتسیم نیز تشکیل گردید.