برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران
همایش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد و پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران جمعه هفتم تیرماه در سالن اجتماعات این پردیس برگزار شد. 
در این مراسم آقای دکتر پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد و سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش طی سخنانی با اشاره به  میزان مصرف انواع گوناگون مواد مخدر در جزیره ابراز داشت، قاچاق مواد مخدر تجارت ناپاکی است که جوانان متقاضی شغل را درگیر خود می کند.
وی با ذکر این نکته که جزیره کیش یکی از محیط های مناسب برای مهاجرت گروههای سنی 15 تا 39 سال است، که جمعیت جوان کیش را تشکیل میدهند، علت اصلی گرایش جوانان به مواد مخدر و اعتیاد را فقر و بیکاری برشمرد. 
دکتر پورعلی ضمن اظهار نگرانی از کوچک شدن جمعیت کیش ابراز امیدواری کرد با رونق هرچه بیشتر جزیره و افزایش جمعیت مفید، درگیری جوانان به مواد مخدر در قاچاق و مصرف آن به طور کامل از بین برود. 
در ادامه این مراسم خانم دکتر مشتاق زاده، روانشناس و مدرس دانشگاه پیام نور، سخنانی ایراد نمود. وی مهمترین عوامل گرایش جوانان به اعتیاد را نداشتن هدف در زندگی و بی انگیزگی برشمرد. دکتر مشتاق زاده نقش خانواده را در پیشگیری از جذب جوانان به مواد مخدر نقشی کلیدی و بسیار مهم دانست.