برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران
مراسم تکریم و معارفه رئیس پردیس بین المللی کیش، 18 تیرماه 1398 با حضور رئیس دانشگاه تهران، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تعدادی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، معاونین، اعضای هیات علمی و کارکنان پردیس کیش برگزار شد. در این مراسم از زحمات دکتر سید منصور خلیلی عراقی در زمان تصدی ریاست پردیس بین المللی کیش قدردانی به عمل آمد و دکتر مجید علی زاده به عنوان رئیس این پردیس معرفی گردید.  
رئیس دانشگاه تهران در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقای دکتر خلیلی عراقی در طول تصدی ریاست پردیس بین المللی کیش ابراز داشت، اگر قرار بود تمام دوران خدمت ایشان در طول دوره فعالیت دانشگاهی شان تکریم شود باید همه دانشگاه حضور داشتند. وی ضمن بر شمردن سجایای اخلاقی و معرفتی دکتر خلیلی ادامه داد ایشان در دوران بسیار سختی رئیس دانشگاه تهران بودند و علیرغم ریاست پنج ساله اشان در دانشگاه همچنان محبوب و دوست داشتنی هستند. 
دکتر نیلی احمدآبادی پذیرفتن سمت ریاست پردیس کیش از سوی آقای دکتر خلیلی عراقی را حاوی پیامهای مهمی دانست و ادامه داد مهمترین این نشانه ها اهمیت این پردیس برای دانشگاه و اطمینان از حرکت پردیس در جهت سیاستها و ارزشهای اصلی دانشگاه تهران بود. وی پردیس بین المللی کیش را نهادی ذکر کرد که تمام بنیادها و ارزشهای دانشگاه تهران در آن وجود دارد و جهت گیری هایش می تواند اهداف دانشگاه تهران را محقق نماید. 
رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این نکته که پردیس های خود گردان نباید کپی دانشگاه تهران باشند، ابراز داشت، در دانشگاه نمی توان تحولات بنیادی و بزرگ ایجاد کرد اما پردیس های خودگردان قابلیت و ظرفیت آن را دارند که برخی تغییرات و نوآوری ها به صورت نمونه و الگو در آنها اجرا شود. وی ادامه داد، دانشگاه تهران از نظر علمی در جهان بسیار شناخته شده و موفق است اما در روشهای آموزش و ساختار نوین مدیریتی از دنیا فاصله آشکاری دارد که می توان با ایجاد تحولات و نوآوریهای مفید این فاصله را از میان برد. 
دکتر نیلی احمد آبادی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در میان تحصیل کرده های کشور ابراز داشت، پردیس کیش باید به دنبال ایجاد دوره های تخصصی باشد که حتی بدون مدرک دانشگاهی نیروی متخصص و کارامد تربیت کند. وی کشور را نیازمند فکر جدید و تحولات شگرف دانست و گفت کیش می تواند دروازه بین المللی ایران باشد. 
رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر آگاهی و تسلط رئیس سازمان منطقه آزاد کیش، ابراز داشت به یاری این سازمان می توان کیش را به یک شهر دانش تبدیل کرده و تحولات اساسی ایجاد نمود. وی ضمن اشاره به این نکته که دانشگاه تهران تلاش کرده است از پردیس کیش برای توسعه تعاملات بین المللی فراتر از تبادل استاد و دانشجو استفاده کند، ادامه داد با کمک سازمان منطقه آزاد کیش دو رویداد مهم دانشگاهی و بی نظیر در پردیس کیش برگزار شد و تداوم این روند می تواند تحولات بسیار مثبتی را در کشور ایجاد نماید.
دکتر نیلی احمد آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد که پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران همچنان از توانمندیهای علمی و مدیریتی دکتر خلیلی عراقی در سمت مشاور رئیس دانشگاه در امور پردیس بهره مند شود. 
دکتر خلیلی عراقی در ابتدای مراسم گزارشی از فعالیتهای خود در طول دوران تصدی در سمت ریاست پردیس را ارایه داد. وی ضمن اشاره به شرایط نسبتا نابسامان مالی و ساختاری پردیس گفت،  ابتدا سعی شد ساختار آموزشی محکم و قانونمندی ایجاد شود. وی ادامه داد، اصلاح ساختار قراردادهای استخدامی و تبدیل آن به قرارداد استخدامی دانشگاه از اهداف مهم دیگر بود که با موفقیت به سرانجام رسید. 
رئیس پیشین پردیس بین المللی کیش افزود، از ابتدا قرار بود پردیس کیش بصورت نمونه و الگو نیز باشد که خوشبختانه در این مورد نیز توانست نسبتا موفق عمل نماید. وی با اشاره به اجرای سامانه فارغ التحصیلی برای اولین بار در پردیس ابراز داشت، این سامانه از نظر صرفه جویی در وقت و هزینه برای دانشجویان بسیار مفید واقع شد. 
مشاور رئیس دانشگاه در امور پردیس بین المللی کیش با برشمردن موانع و مشکلات موجود در حوزه بین المللی در کل کشور افزود، علیرغم این مشکلات، پردیس توانست دوره های کوتاه مدت بین المللی خوبی را برگزار نماید و دوره های بین المللی به زبان انگلیسی را نیز مصوب نماید. وی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این دوره ها زمینه مناسبی برای حضور هرچه بیشتر دانشجویان خارجی فراهم گردد. 
دکتر خلیلی عراقی عملکرد پردیس را در حوزه پژوهشی نیز نسبتا موفق دانست و ابراز داشت، موسسه مشترک با سازمان منطقه آزاد کیش تاسیس شده است و در مرحله اجرایی شدن می باشد. همچنین پژوهشکده علوم دریایی برای اولین بار در ایران در پردیس بین المللی کیش راه اندازی شد که امید است به زودی به بهره برداری لازم برسد. 
در بخش دیگری از این مراسم دکتر غلامحسین مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود گفت، باور سازمان منطقه آزاد کیش این است که دانشگاههای مستقر در کیش ظرفیت اصلی جزیره هستند و به تبع حضور این دانشگاهها کیش می تواند از حضور اساتید و دانشجویان فرهیخته بهره مند گردد. وی ادامه داد، بر مبنای این باور توقع سازمان از این مجموعه ها هم زیاد است. 
دکتر مظفری این دانشگاهها را منشا بسیاری از تحولات مثبت در جزیره و کل کشور دانست و افزود، حلقه اتصال سرزمین اصلی با خارج از کشور مناطق آزاد و از جمله جزیره کیش است و پیشرفت این مناطق می تواند توسعه کل کشور را به همراه داشته باشد. وی اولویت جدی سازمان منطقه آزاد را تاسیس شهر دانشی دانست و گفت به زودی شورای راهبردی شهر دانشی تشکیل خواهد شد. 
رئیس سازمان منطقه آزاد کیش ابراز داشت، این سازمان در حوزه علم، فناوری و نوآوری از هیچ تلاش و کمکی به دانشگاههای مستقر در جزیره کوتاهی نخواهد کرد. وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوبی که در سطح جزیره وجود دارد ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری هرچه بهتر از این توانمندیها شاهد اتفاقات خوبی در جزیره باشیم. 
دکتر مجید علی زاده در بخش دیگری از این مراسم طی سخنانی به ارائه برنامه های خود در زمان تصدی ریاست پردیس پرداخت. وی در ابتدا ضمن تشکر از رئیس دانشگاه تهران به دلیل حسن اعتماد درسپردن این مسئولیت مهم، از زحمات دکتر خلیلی عراقی در زمان تصدیشان به عنوان رئیس پردیس نیز تقدیر نمود. وی در ادامه با اشاره با سابقه درخشان دانشگاه تهران به عنوان پرچم دار فرهنگ دانشگاهی کشور، ماموریت مدیران ارشد دانشگاه را ماموریتی ملی نه درون سازمانی تلقی کرد. 
رئیس پردیس بین المللی کیش با تاکید بر اهداف سه گانه کلان دانشگاه تهران، تاسیس شعبه بین الملل پردیس کیش را در راستای این اهداف دانست و افزود، پردیس کیش بزرگترین مرکز علمی مناطق آزاد کشور بوده و جزیره کیش را به قطب علمی تبدیل کرده است. وی یکی دیگر از دستاوردهای مهم پردیس را ممانعت از خروج تعداد زیادی از جوانان علاقمند به تحصیل از کشور و به تبع آن جلوگیری از خروج ارز برشمرد. 
دکتر علی زاده در ادامه به تشریح رئوس برنامه های خود در راستای اهداف کلان دانشگاه پرداخت و اجرای بیش از 20 رشته دوره بین المللی به زبان انگلیسی را از مهمترین آنان و گام اول و کلیدی برای جذب دانشجویان خارجی دانست. وی همچنین رایزنی با سازمان امور دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مذاکره با یکی از دانشگاههای چین در جهت ایجاد دوره مشترک را از دیگر فعالیتهای مهم پردیس در تحقق اهداف بین المللی سازی برشمرد. 
رئیس پردیس کیش، تاسیس پارک علم و فناوری و مرکز رشد مشترک با موسسات مشابه خارجی را از برنامه های مهم خود در حوزه فعالیت های پژوهشی ابراز کرد و افزود، در راستای تولید سرمایه از دانش، اولین گام تغییر ساختار پردیس می باشد که برای دستیابی به این هدف، معاونت سرمایه گذاری و توسعه به عنوان معاونت جدید در ساختار پردیس پیشنهاد شده است. وی تبدیل شدن به یک مرکز تخصصی در حوزه فناوری اینترنت اشیاء و تبدیل آن به عنوان یک نمونه و الگو در کشور را هدف مهم دیگر پردیس عنوان کرد. 
دکتر مجید علی زاده در ادامه به برنامه های پردیس در جهت ایجاد دانشگاه کارآفرین اشاره کرد و ارتباط با شرکت دانش بنیان همانند ساز بافت کیش و پژوهشگاه هوا و فضا در جزیره را نمونه این فعالیتها دانست. وی طرح توریسم علمی و تبدیل پردیس به عنوان مرکز رویدادهای علمی ملی و بین المللی را از جمله برنامه های در دست مطالعه پردیس اعلام کرد. 
رئیس پردیس کیش دانشگاه تهران در پایان سخنان خود دستیابی به برنامه های ذکر شده را نیازمند آماده کردن زیرساختهای مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری و همیاری منسجم تر بین پردیس و سازمان منطقه آزاد کیش و پیشبرد طرح جامع توسعه پردیس در شهرک دانشگاهی جزیره گامی مهم و اساسی در تهیه این زیرساختها برداشته شود.