همایش ملی ورزش و بیماری‌ها توسط پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران و با همکاری پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در  روزهای ۹ و ۱۰  آذر ماه در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد.
 
در مراسم گشایش این همایش که با حضور امامان جمعه جزیره کیش، هیات رئیسه پردیس کیش دانشگاه تهران و پژوهشگاه علوم ورزش، رؤسای واحدهای دانشگاهی مستقر در کیش و جمعی از صاحب نظران عرصه سلامت، اساتید و دانشجویان برگزار شد، دکتر دولتشاهی رییس همایش ملی ورزش و بیماری‌ها ضمن خوشامد گویی به حضار نقش ورزش را در پیشگیری و حتی درمان بیماریها  بسیار مهم برشمرد. 
وی ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از تجربیات برگزاری همایش در دو سال گذشته و امسال در سال آتی شاهد همایشی با کیفیت تر و پربارتر در سطح بین المللی باشیم. 
در ادامه این مراسم دکتر قره خانلو رییس پژوهشگاه علوم ورزشی با اشاره به سهم بالای هزینه های سلامت و درمان در بودجه دولت، نقش ورزش را در کاهش این هزینه ها از طریق پیشگیری از بروز بیماریها بسیار حایز اهمیت دانست.
وی موضوعات مطرح شده در این همایش را بسیار جدی و مهم برشمرد و  ارزو کرد این مباحث بتواند سهمی در کاهش هزینه های دولت داشته باشد. 
 همایش ملی ورزش و بیماریها از سال ۱۳۹۴ هرساله با هدف تبادل آخرین دستاوردهای بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی، در حوزه ورزش و بیماری‌ها در راستای تأمین نیازهای جامعه و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می شود. 
امسال از میان 150 عنوان مقاله که در محورهای ورزش و سرطان، ورزش و اختلالات متابولیک، ورزش و اختلالات عصبی – عضلانی، ورزش و بیماری‌های ایمونولوژیکی، ورزش و بیماری‌های قلب و عروق، ورزش و اختلالات رفتاری و روان‌شناختی، ورزش و آسیب‌های عضلانی- اسکلتی و ورزش و بارداری توسط دبیرخانه همایش دریافت شد،   پس از انجام فرایند داوری توسط کمیته داوران حدود 60 عنوان مقاله در 2 بخش سخنرانی و پوستر برگزیده شدند.
در این همایش 2 روزه تعداد 20 سخنرانی کلیدی توسط پژوهشگران ارائه شد و نشست تخصصی ورزش و اوتیسم با حضور اندیشمندان این حوزه و انجمن اوتیسم ایران برگزار گردید.
در پایان همایش از مقالات و پوسترهای برتر تقدیر به عمل امد.