به گزارش روابط عمومی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران خانم میشله کارلین مدیر بخش بین الملل و بازاریابی و آقای کاوه قزل مدیر بخش تبادلات دانشجویی دانشگاه سیدنی استرالیا نهم مهرماه سال جاری از پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران بازدید کردند. در جریان این دیدار خانم کارلین و آقای قزل با دکتر محمد رضا سعید آبادی معاون بین الملل پردیس کیش ملاقات نمودند. در این ملاقات تعدادی از مدیران گروهها و کارشناسان بین الملل پردیس کیش حضور داشتند. در این نشست ابتدا دکتر سعید آبادی توضیحاتی در خصوص قدمت دانشگاه تهران و سابقه پردیس کیش ارائه داد. 
وی دانشگاه تهران با بیش از هشتاد سال قدمت را نماد آموزشی عالی و بهترین دانشگاه ایران دانست. معاون بین الملل پردیس کیش با بیان این نکته که برترین دانش آموزان و دانشجویان کشور مشتاق تحصیل در دانشگاه تهران هستند، خاطر نشان کرد بسیاری از متصدیان پستهای سیاسی و اجرایی کشور از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه می باشند. 
دکتر سعید آبادی ضمن اشاره به تلاشهای انجام شده در یکسال گذشته در جهت بین المللی شدن پردیس کیش این تلاشها را بر موضوعات مهمی چون جذب دانشجویان خارجی، همکاریهای بین المللی در جهت تاسیس دوره های مشترک تحصیلات تکمیلی و تبادل دانشجو متمرکز دانست. وی سپس به علاقمندیهای پردیس بین المللی کیش برای همکاری با دانشگاههای معتبر بین المللی و به ویژه دانشگاه سیدنی اشاره نمود. وی این علاقمندیها را شامل برگزاری دوره های مشترک با توجه به ظرفیتهای دو دانشگاه، برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلندمدت آموزش زبان فارسی برای علاقمندان غیر فارسی زبان؛ و برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت برای رشته مطالعات ایران داست.
در ادامه این نشست خانم کارلین و آقای قزل به ظرفیتها و علاقمندیهای دانشگاه سیدنی برای همکاری با پردیس کیش اشاره نمودند. ایشان سال تاسیس دانشگاه سیدنی را 1850 میلادی اعلام کرد و این دانشگاه را یکی از قدیمیترین دانشگاههای استرالیا دانستند. به گفته ایشان تعداد 62000 دانشجو و به طور مجزا 20000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه سیدنی مشغول به تحصیل می باشند. خانم کارلین دانشگاه سیدنی را بزرگترین دانشگاه استرالیا و حائز رتبه اول از نظر دریافت بودجه های تحقیقاتی در استرالیا اعلام کرد. وی خاطرنشان کرد این دانشگاه حائز رتبه چهل و ششم رده بندی دانشگاههای جهان بوده و بیش از چهارصد رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارا می باشد. 
سپس دو طرف درباره اقدامات عملی که در زمینه گسترش ارتباط بین دو دانشگاه باید مد نظر قرار گیرد توضیحاتی ارائه دادند. مقرر شد دو طرف در خصوص ایجاد کرسی و مرکز آموزش زبان فارسی و مطالعات ایران در دانشگاه سیدنی تبادل نظر نمایند. همچنین موضوع برگزاری دوره ها و دروس فشرده، دوره های کوتاه مدت تخصصی و حرفه ای نظیر بانکداری و بیمه، مدیریت اجرایی، محیط زیست و ... با همکاری متخصصین صنایع مرتبط برای دانشجویان و حتی مدیران و متخصصین این حوزه ها مورد بررسی قرار گیرد. 
در پایان این نشست دو طرف ابراز امیدواری کردند که با بررسی هرچه بیشتر موضوعات مطرح شده در این نشست بزودی تفاهم نامه یا قرارداد همکاری ما بین دانشگاه سیدنی و پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران امضا شود. 
سپس هیات استرالیایی از امکانات آموزشی و رفاهی پردیس کیش دیدن کردند. در جریان این دیدار ایشان ظرفیتها و توانمندیهای رفاهی و آموزشی پردیس کیش را بسیار مناسب دانسته و جزیره کیش را نیز مکانی آرامش بخش و پر انرژی برای تحصیل توصیف نمودند.