هیئت چهار نفره از دانشگاه پلی تکنیک میلان به سرپرستی پروفسور بالیو چهار شنبه 5 خرداد ماه از پردیس کیش بازدید نموده و با دکتر خلیلی عراقی رئیس پردیس ملاقات و پس از بحث و تبادل نظر تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه به امضاء رسید.
در این ملاقات که معاون بین الملل پردیس و تعدادی دیگر از اساتید از حوزه های طراحی، انرژی، نفت، برنامه ریزی شهری، مکاترونیک و علوم ورزشی حضور داشتند، دو طرف با بر شمردن ظرفیت های آموزشی و پژوهشی در خصوص همکاری های بین المللی در زمینه های تبادل دانشجو، ایجاد دوره های مشترک آموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تبادل استاد و همچنین مشارکت در تحقیقات مشترک پژوهشی به توافق رسیدند.
این تفاهم نامه همکاری که در 9 بند به امضاء دکتر بالیو از دانشگاه پلی تکنیک میلان و دکتر خلیلی عراقی از پردیس کیش رسید، نقشه راه همکاری های دو طرف برای عملیاتی کردن ایده ها و علائق طرفین در همکاری های بین المللی را ترسیم می نماید.
لازم به ذکر است دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا که فقط در سه حوزه تخصصی فنی، معماری و طراحی فعالیت دارد با بیش از 40 هزار دانشجو از دانشگاه های برتر و معتبر جهان و اروپا است.