با عنایت به برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان  جمهوری اسلامی  ایران و دولت  چین  و پیرو مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با همتایان  دولت چین، با اعطای تعداد ی  بورس  متقابل در رشته های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای سال تحصیلی  2022-2021   موافقت نموده است .
بر همین اساس  و بنا به سیاستهای اعطایی بورس دولت جمهوری اسلامی ایران علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی : https://www.china-aibo.cn/en
نسبت به ثبت نام اولیه در رشته ها و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir)  اقدام نمایند.
شایان ذکر است پس از ثبت نام در سامانه فوق الذکر ، ضروری است متقاضیان از طریق سامانه اطلاع رسانی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به آدرس Scholarship.Saorg.ir نسبت به ثبت نام در سامانه جامع اموردانشجویان (سجاد- ( Portal.saorg.ir  تا پایان وقت اداری مورخ 02خردادماه 1400برابر با 23می1202اقدام نمایند .
✓ بدیهی است پس از پایان مهلت مقرر به هیچ گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
✓لازم به ذکر است ا ین ثبت نام به منزله  ثبت نام اولیه می باشد و ارزیابی و تایید نهایی پذیرش متعاقباً اعلام خواهد شد
✓  انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می گیرد
✓ طبق سیاست های کلی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده 35معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی مورخ 11/6/1396درخصوص متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها را صرفاً محدود به دانشگاه های داخل کشور نموده است لذا بورس دولت های خارجی شامل دوره های کارشناسی و عمومی رشته های پزشکی نمی باشد.
✓ در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی برای ثبت نام حتی برای( یک یا دو ترم ) وجود نخواهد داشت .
✓ کمیته بررسی اولیه متشکل از نهادهای ذیربط، متقاضیان واجد شرایط اولیه را جهت تصمیم گیری نهایی به شورای مرکزی بورس معرفی می نماید.
شرایط متقاضیان:
۱- متقاضیان وب سایت https://www.china-aibo.cn/en را مرور نموده، شرایط دقیق برنامه آموزشی مورد نظر مقاطع MOFCOM را بررسی کرده و مستندات مناسب را به دنبال دستورالعمل ارائه نمایند.
۲- متقاضیان باید گواهی سو پیشینه غیر کیفری را به عنوان یک سند اساسی ارائه نمایند.
۳- متقاضیان باید در طول تحصیل در چین گذرنامه معتبر داشته باشند.
۴- متقاضیان واجد شرایط باید پروتکل‌های بهداشتی و کنترل‌های مرزی چین را رعایت کنند. پس از ورود به چین، آنها "۱۴ +۱۴" روز قرنطینه خواهند بود. در زمان همه گیری هیچ خانواده‌ای اجازه دیدار نخواهد داشت.