چهارمین جشنواره پژوهش و فناوری پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران صبح روز پنجشنبه 29 آذرماه با حضور امام جمعه کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، هیات رئیسه و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان پردیس به طور رسمی افتتاح شد و نمایشگاه این جشنواره مورد بازدید رسمی قرار گرفت.
دکتر خلیلی عراقی، رئیس پردیس بین المللی کیش طی سخنانی در مراسم گشایش جشنواره ضمن خوش آمد گویی به حاضرین، حضور دانشگاه علمی- کاربردی، سازمان منطقه آزاد کیش و صدا و سیمای مرکز کیش را در نمایشگاه مغتنم شمرد و اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه موجب همکاری هرچه بیشتر دانشگاهها و سازمانهای مستقر در کیش گردد.
رئیس پردیس بین المللی کیش در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت پژوهش و فناوری، آنرا به منزله مغز دانشگاهها دانست. وی عامل توسعه و پیشرفت کشورهای پیشرو در علم و تکنولوژی را اهمیت دادن به امر مهم پژوهش دانست و ابراز داشت تحقیق و پژوهش در کشور نیازمند توجه بیشتر است.  وی ضمن ارایه آمار قابل توجه دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد پردیس که برای اتمام تحصیل خود نیاز به تدوین پایان نامه دارند، ضرورت همکاری سازمان منطقه آزاد کیش برای انجام پایان نامه ها را در جهت رفع مشکلات جزیره کیش خاطر نشان ساخت.
دکتر خلیلی عراقی با اشاره به تلاشهای انجام شده برای راه اندازی پژوهشکده علوم دریایی و موسسه مطالعات توسعه و تحقیقات کاربردی فناوری در پردیس، ابراز امیدواری نمود تا با همکاری منطقه آزاد کارهای ارزشمندی در هر دو انجام گیرد.
نمایشگاه جشنواره پژوهش و فناوری که تاکنون با استقبال گسترده و بی نظیر بازدید کنندگان به ویژه دانش آموزان مدارس کیش و کیشوندان روبرو شده است، تا 30 آذر ماه در محل پردیس ادامه دارد.