به منظور رفاه حال دانشجویان و تسهیل در پرداخت شهریه تحصیلی، صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری توسط اداره کل امور دانشجویی دانشگاه تهران، به دانشجویان متقاضی، وام ۴ درصد اعطا می‌نماید. مبالغ وام در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، به شرح جدول زیر می‌باشد. دانشجویان علاقمند می‌توانند پس از واریز شهریه و انتخاب واحد، نسبت به ثبت نام خود در سامانه گلستان و پورتال دانشجویی تا تاریخ ۱۹/‏۰۲/‏۱۴۰۰‬ مطابق راهنمای تصویری ارائه شده، اقدام نمایند
 
 
 
متقاضیان موظف هستند درخواست‌های خود را در پورتال دانشجویی صندوق ثبت نمایند (راهنمای تصویری).
دانشجویان می‌بایست علاوه بر ثبت درخواست و الصاق مدارک در سامانه گلستان، نسبت به ثبت درخواست خود در پورتال دانشجویی صندوق رفاه (bp.swf.ir) نیز اقدام نمایند و امکان ثبت اطلاعات دانشجویان و درخواست وام، برای کارکنان امور دانشجویی و فرهنگی هر دانشکده مقدور نمی‌باشد.
 
بر روی هر یک از موارد زیر کلیک نمایید:
 
 
مراحل ثبت نام :
 
در سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران (گلستان) به آدرس اینترنتی ems.ut.ac.ir درخواست خود را با تکمیل و ارسال فرم های مورد نیاز ثبت کنید.
تذکر1: ثبت درخواست، به منزله اتمام مراحل ثبت نام نیست. بدون ارسال مدارک و تأیید آنها توسط کارشناس امور دانشجویی، به درخواست دانشجو ترتیب اثر داده نخواهد شد.
تذکر2: حداقل تعداد واحد جهت ثبت نام وام شهریه در دوره کارشناسی ارشد 8 واحد و در دوره دکتری 6 واحد می باشد.
تذکر3: متقاضیان بایستی در اولین مراجعه به پردیس، اصل سند تعهد محضری و گواهی کسر از حقوق را به امور دانشجویی تحویل دهند. این فرم بایستی در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور به طور دقیق و خوانا تنظیم شده و به ثبت برسد. ارائه سند تعهد محضری برای کلیه وام های درخواستی در کلیه مقاطع تحصیلی دانشجویان فقط یکبار کافی است. لازم به ذکر است سند تعهد ثبت شده قبل از سال 1390 قابل پذیرش نمی باشد.
بازپرداخت وام شهریه با 4% کارمزد صورت می پذیرد که توسط صندوق رفاه دانشجویان با اصل بدهی جمع و محاسبه می-گردد. این وام بابت هزینه شهریه دانشجو است و صرفاً به حساب دانشگاه واریز می شود و بازپرداخت وام پس از فارغ التحصیلی خواهد بود. دانشجویانی که مایل به تقسیط بدهی خود (اقساط60 ماهه) می باشند، بایستی حداکثر 9 ماه پس از فراغت از تحصیل، ضمن مراجعه به امور دانشجویی پردیس، با پرداخت 10% از کل بدهی، دفترچه اقساط مربوط به وام را از امور دانشجویی و فرهنگی دریافت نمایند، در غیر این صورت طبق مقررات صندوق رفاه دانشجویان بایستی کل بدهی خود را نقداً بپردازند. اصل مدرک تحصیلی دانشجو تا تسویه حساب کامل بدهی مسترد نخواهد شد.
 
مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام شهریه:
1 - سند تعهد محضری با ضامن معتبر (کارمند رسمی، پیمانی و یا کارمند بازنشسته ).
تبصره: دانشجویانی که متقاضی وام تحصیلی می باشند، باید سند مذکور را سریعاً به امور دانشجویی و فرهنگی ارائه نمایند.
2- آخرین حکم کارگزینی ضامن.
شایان ذکر است ضمانت بازنشستگان سایر دستگاه ها به غیر از نیروهای مسلح فقط در صورت ارائه گواهی کسر از حقوق ضامن ، برای صندوق رفاه دانشجویان امکان پذیر است.
3 - تصویر آخرین حکم استخدامی یا بازنشستگی (برای کارکنان دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی شامل وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و غیره الزامی نیست، ولی ارائه گواهی معتبر از آخرین محل خدمت آنان، جهت معرفی به صندوق رفاه دانشجویان الزامی است).
4 - تصویر آخرین فیش حقوقی.
توجه : تمامی گواهی های مذکور، باید صرفاً با عنوان صندوق رفاه دانشجویان - وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر گردد در غیر این صورت فاقد ارزش خواهد بود.
تبصره: لازم است اصل مدارک را با رزولوشن 300 و ترجیحاً jpg یا jpeg بارگذاری شود.
مراحل دریافت وام:
1 – ثبت درخواست وام و الصاق مدارک مربوطه در سامانه گلستان توسط دانشجوی متقاضی وام.
2 – بررسی درخواست وام و اظهار نظر براساس مدارک و اطلاعات متقاضی توسط کارشناس امور دانشجویی و فرهنگی.
3 – در صورت تایید درخواست در سامانه گلستان، ثبت درخواست در سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط کارشناس امور دانشجویی و فرهنگی.
4 – بررسی درخواست ها، ایجاد لیست، اختصاص اعتبار به لیست های درخواست و ارسال به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط اداره کل امور دانشجویی دانشگاه تهران.
5 – بررسی لیست های درخواست، تامین اعتبار و ارسال لیست های درخواست به امور مالی صندوق رفاه توسط امور دانشجویان صندوق رفاه.
6 – انجام امور مالی و واریز مبالغ وام ها به حساب های تعیین شده توسط امور مالی صندوق رفاه دانشجویان.