معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه تهران یکی از راههای حل مشکلات اقتصادی دانشگاه را تقویت راههای درآمدزایی دانشگاه دانست.

در این نشست که امروز پنجشنبه یکم تیرماه در سالن مولوی پردیس برگزار شد، دکتر احمد نوحه گر، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، این دانشگاه را بعنوان دانشگاه ایران اسلامی و بزرگترین مرکز علمی کشور نامید.

دکتر نوحه گر ضمن ابراز آگاهی از افزایش چند برابری هزینه‌های زندگی در کیش نسبت به سرزمین اصلی و بالتبع مواجهه همکاران پردیس با مشکلات عدیده اقتصادی، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که با توجه به توانمندی‌های دکتر مروتی و رزومه پربار ایشان و نیز تقویت راههای درآمدزایی دانشگاه بتوانیم بخش قابل توجهی از این مشکلات را حل کنیم.

ایشان افزود: همانگونه که ما از مشکلات شما آگاه هستیم شما هم باید بدانید که دانشگاه تهران هم محدودیت‌هایی دارد؛ لذا لازم است از یکدیگر درک متقابل داشته باشیم.

سپس ایشان از زحمات دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی در دوره تصدی ریاست پردیس تقدیر و تشکر کرده، ایشان را از چهره‌های خوشنام فرهنگی، سیاسی و علمی کشور دانست.

در ادامه دکتر حسن مروتی، رئیس پردیس کیش، ضمن تشکر از زحمات دکتر ذاکر اصفهانی، ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل‌های زیاد جزیره و پردیس و نیز با کمک کارکنان بتوان گام‌های مثبتی در جهت حل مشکلات برداشت.

دکتر مروتی گفت: تا جایی که قانون به ما اجازه دهد کمک می‌کنیم تا با حفظ کیفیت، درآمد پردیس را افزایش دهیم و روال را به کانال مثبتی برگردانیم و با همیاری یکدیگر باعث شکوفاتر شدن پردیس شده، جایگاه برتر پردیس کیش بین پردیس‌ها را حفظ کرده بلکه ارتقا دهیم.

سپس برخی از کارکنان پردیس به بیان مشکلاتی چند از جمله هزینه‌های بالای زندگی در کیش، عدم پرداخت حق التدریس و حق التحقیق اساتید در چند سال اخیر، کاهش اختیارات پردیس نسبت به سنوات گذشته، مشکل بلیط‌های گران و کمیاب جزیره جهت حضور دانشجویان در کلاسهای حضوری و… پرداختند که مقرر شد در چارچوب اختیارات و قانون به آنها رسیدگی شود.

پایان خبر