فصلنامه علمی " رویکردهای نوین در آزمایشگاه‌های علمی ایران" به صاحب امتیازی دانشگاه مراغه و با آدرس اینترنتی http://jonaisl.maragheh.ac.ir و همچنین با مشارکت انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران، آمادگی خود را جهت دریافت و پذیرش مقالات پژوهشی و مروری به زبان فارسی در کلیه حوزه‌های مربوط به علوم آزمایشگاهی اعلام می‌دارد. هدف از انتشار این فصلنامه ارائه آخرین یافته‌های علمی، تحقیقاتی و کاربردی در حوزه آزمایشگاهی و همچنین ایجاد بستری مناسب جهت ایجاد ارتباط مؤثر، پویا و فعال مابین اعضای شبکه آزمایشگاه‌های علمی کشور به منظور هم افزایی در میان تخصص‌های مختلف می‌باشد. شایان ذکر است بر اساس مصوبه هیأت رئیسه محترم دانشگاه مراغه، در صورت پذیرش هر مقاله در این نشریه، مبلغ بیست میلیون ریال به عنوان حق التألیف برای نویسنده مسئول در نظر گرفته شده است.
پژوهشگاه نیرو با هدف انتشار نتایج پژوهش‌های اعضای هیأت علمی و پژوهشگران گرامی و ایجاد ارتباط بین محققان، اقدام به انتشار مجلات علمی- تخصصی در حوزه‌های مختلف نموده است؛ لذا به همین منظور آماده پذیرش مقالات ارزشمند حاصل از پژوهش‌های علمی پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور می‌باشد. ( نشانی صفحه مجلات تخصصی پژوهشگاه نیرو: https://nri.ac.ir/journals ). همچنین انتشارات پژوهشگاه نیرو به نشانی: https://press.nri.ac.ir به منظور حمایت از نشر آثار علمی مرتبط با صنعت برق، با ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی پروژه‌های تحقیقاتی در قالب گزارش های الکترونیکی، کتب الکترونیکی و بروندادهای پژوهشی؛ آماده پذیرش آثار علمیِ درخور به منظور نشر کتاب الکترونیک است. جهت هماهنگی با شماره ۸۸۰۸۳۳۶۵ و یا پست الکترونیک publications@nri.ac.ir تماس حاصل نمائید.
نشریه علمی-پژوهشی "مواد پیشرفته در مهندسی (استقلال) از سال ۱۳۶۱ با عنوان مجله "استقلال" کار خود را آغاز نمود. به دنبال تخصصی شدن نشریات علمی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به روند رو به رشد مقالات ارسالی در حوزه مواد پیشرفته، این مجله از سال ۱۳۸۷ در تداوم مجله "استقلال"، فعالیت خود را تحت عنوان "مواد پیشرفته در مهندسی" ادامه داد و از سال ۱۳۹۳ موفق به انتشار به صورت فصلنامه شد. در این فصلنامه، نتایج پژوهش‌های نوین اساتید و پژوهشگران در زمینه‌های مختلف مواد و فرایندهای پیشرفته منتشر می‌شود. داوران نشریه، طیف وسیعی از اعضای هیئت علمی و محققان دانشگاه‌های داخل و خارج کشور را شامل می‌شود. از پژوهشگران گرامی دعوت می‌شود جهت کسب اطلاعات بیشتر برای ارسال مقالات خود با تلفن ۰۳۱۳۳۹۱۲۸۷۷ یا پست الکترنیکی jame@of.iut.ac.ir تماس حاصل نمایند و یا به پایگاه اینترنتی http://jame.iut.ac.ir مراجعه نمایند.
دانشگاه مازندران با هدف انتشار نتایج پژوهش اعضای محترم هیأت علمی و محققان ارجمند و نیز ایجاد ارتباط و همکاری بین پژوهشگران، اقدام به انتشار نشریات علمی درحوزه های مختلف نموده است و از همین روی، آماده دریافت مقالات فاخر حاصل از دستاوردهای علمی محققان سراسر کشور می‌باشد. آدرس سامانه نشریات دانشگاه مازندران: https://journals.umz.ac.ir
نشریه علمی "علوم و فناوری‌های زیستی دریا: Marine Biological Sciences and Technologies " به نشانی https://mbst.cmu.ac.ir با مجوز هیأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همت استادان علوم دریایی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و استادان برجسته کشوری در رشته‌های علوم شیلات و زیست شناسی دریا راه اندازی و فعالیت خود را در حوزه زیست فناوری دریا آغاز نموده است. این نشریه علمی به صورت دو فصلنامه با دسترسی آزاد و برخط توسط معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه منتشر می‌شود. این نشریه آماده دریافت و بررسی کلیه دستاوردهای پژوهشی محققان در زمینه‌های علوم و فناوری‌های زیستی دریا می‌باشد.