انا لله و انا الیه راجعون
سانحه تأسف بار سقوط هواپیمای مسافربری که منجر به درگذشت کلیه سرنشینان آن پرواز و شهادت جانگداز شماری‌ از دانشجویان و دانش‌آموختگان گرانقدر دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور شد، موجبات تأثر و تأسف عمیق دانشگاهیان را فراهم ساخت.
هیأت رئیسه دانشگاه تهران این مصیبت بزرگ را به پیشگاه ملت آگاه و دانش دوست ایران و تمامی دانشگاهیان بویژه خانواده‌های داغدار تسلیت گفته، رحمت و رضوان جاویدان الهی را برای جان باختگان و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان آرزو می‌نماید.
 
هیأت رئیسه دانشگاه تهران
 
نا لله و انا الیه راجعون
 
پیرو پیام قبلی هیأت رئیسه دانشگاه تهران، با دریغ و تأسف فراوان، خبر شهادت جمعی از هم‌میهنان عزیز از جمله شماری از دانشجویان و دانش‌آموختگان نخبه دانشگاه تهران دریافت و موجب تأثر و تأسف اینجانب و خانواده بزرگ دانشگاه تهران گردید.
اکنون که پس از دریافت اطلاعات اولیه و بررسی‌های تکمیلی، مشخص شده است تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه تهران (لینک اسامی) در این حادثه جان باخته‌اند، از طرف خود و همه استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران، این مصیبت را به خانواده‌های آنان تسلیت گفته و برای ایشان صبر و شکیبایی طلب نموده و از درگاه خداوند رحمان درخواست می‌نمایم که روح این جوانان نخبه و تلاشگر را مشمول رحمت بیکران خود سازد و در جوار سایر شهدای علمی کشور، محشور نماید. هر چند این ضایعه بزرگ جبران‌نا‌پذیر است، اما به رویش دوباره جوانان نخبه کشور و موفقیت‌های فرزندان آینده‌ساز ایران امیدواریم.
دانشگاه تهران بر آنست تا در صورت هماهنگی با خانواده‌های داغدار، مراسم شایسته‌ای برای یادبود و گرامیداشت یاد و خاطره این فرزندان عزیز و گرانقدر برنامه‌ریزی نماید که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً به اطلاع همگان خواهد رسید.
 
محمود نیلی احمدآبادی
رئیس دانشگاه تهران
۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۸