آئین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران در این مراسم که روز پنجشنبه ۱۵ دیماه و مصادف با شب رحلت حضرت ام البنین علیها السلام در سالن خلیج فارس پردیس کیش دانشگاه تهران برگزار شد، جمعی از مسؤولین و مردم همیشه در صحنه جزیره کیش میهمان مسؤولین و دانشجویان پردیس بودند.

در این مراسم دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی، رئیس پردیس ضمن خوشامدگویی به مدعوین و گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، حاج قاسم را صاحب مکتبی دانست که همان مکتب سیدالشهدا علیه السلام، مکتب انقلاب و امام است که شناخت این مکتب در دنیای امروز یک ضرورت تاریخی است. چراکه این مکتب در تقابل با ایدئولوژی نظام سلطه تعریف شده است.

ایشان رویارویی نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران را در مسائلی از قبیل مسئله هسته‌ای و موشکی بهانه بیش ندانست و افزود: تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامی ناشی از همین ایدئولوژی است که یک تقابل ذاتی است و اساساً انقلاب اسلامی برای تحقق همین مکتب و ایدئولوژی شکل گرفت که با تعریف خاصی از عالم و آدم شروع شد. در حقیقت قدرت نرم جمهوری اسلامی همین مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا بی نیاز، امام جمعه کیش در سخنانی برگزاری چنین جلساتی را جهت آشنایی با گفتمان، تفکر و روحیه شهید سلیمانی و عمل به آن دانست و گفت: تشکیل این جلسات برای این است که بگوییم اگر شهید سلیمانی به شهادت رسید اما سلیمانی‌ها هستند و راهش را ادامه می‌دهند. راه ایشان مستمر و پر رهرو است و محبت مردم به این شهید بزرگوار روز به روز در حال افزایش است.

امام جمعه کیش افزود: شهید سلیمانی انسانی پرتلاش، با همت، متواضع، ولایتمدار و ذوب در شرع و شریعت بود و امکان نداشت حتی در بحبوحه جنگ موازین شرعی را زیر پا بگذارد. او استراتژیستی بود که با نگاه استراتژیک خود طرح‌های مهمی در مباحث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… داشت و با همین نگاه استراتژیک خود کاری کرد که فلسطینی‌ها دیگر با موشک با اسرائیل می‌جنگند و یمنی‌ها بهترین تکنولوژی را در اختیار دارند و عربستان را به ستوه آورده‌اند و حزب الله لبنان حرف اول را در منطقه می‌زند.در حقیقت شهید سلیمانی یک نیروی مردمی بین المللی برای مقاومت ایجاد کرد که یارای مقاومت با همه فتنه‌ها را دارد و اینها همه از تدبیر و نگاه بلند شهید سلیمانی و همرزمانش است.

حجت الاسلام بی نیاز اذعان کرد: دشمن فکر می‌کرد با به شهادت رساندن حاج قاسم، شهید سلیمانی تمام می‌شود اما مسلماً شهید سلیمانی از حاج قاسم تاثیرش بیشتر است.

در این مراسم سردار امامقلی از یاران نزدیک شهید سلیمانی، به عنوان سخنران ویژه مراسم به بیان خاطراتی چند از سردار دل‌ها پرداخت.

در پایان مراسم و به عنوان حسن ختام از خانواده شهدای کیش شهیدان غلامی، تابش، سعیدآبادی و شهید مدافع سلامت شهید سیدین تجلیل شد.

گفتنی است در این محفل نورانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر بی نیاز، امام جمعه کیش، مهندس پورزادی، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، سرهنگ میرزاده، فرمانده سپاه ناحیه کیش، سرهنگ جمالی، فرمانده نیروی انتظامی کیش، مهندس رضوی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز کیش، مهندس کریمی، مدیر کل گمرک کیش، خانواده معظم و معزز شهدا، مردم شریف کیش و اساتید، کارکنان و دانشجویان پردیس حضور داشتند.