به گزارش دفتر ارتباطات و امور رسانه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛ انجمن «خانواده و دانشگاه» با هدف تقویت و تحکیم رابطه بین خانواده و دانشگاه، آشناسازی والدین دانشجویان با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه، ارتقای مهارت و توانمندی‌ها والدین و آشنایی با ظرفیت‌های کسب و کار در رشته‌های تحصیلی دانشجویان تاسیس شد که در راستای آن، فراخوان عضویت در این انجمن منتشر شد.

والدین دانشجویان دانشگاه تهران می‌توانند با مراجعه به سامانه apu.ut.ac.ir در این انجمن عضو شوند. عضویت در انجمن خانواده و دانشگاه به دو شکل «اصلی» و «افتخاری» خواهد بود و ارکان انجمن عبارتند از شورای عالی، هیات مدیره، کنگره و دبیرخانه است. اطلاعات بیشتر در اساسنامه انجمن (از اینجا) قابل دسترس است.

شایان ذکر است؛ ارتباط و تعامل دانشگاه با خانواده‌ دانشجویان راهکاری شایسته برای مشارکت خانواده‌ها در فرایند تعلیم و تربیت دانشجویان و نیز بهره‌گیری دانشگاه از این سرمایه‌ معنوی مهم است، که می‌تواند راهگشای مدیریت دانشگاه برای توسعه پایدار و همه جانبه این نهاد مهم و سرنوشت ساز کشور باشد. دانشگاه تهران با تایید و تاکید بر این نقش و نیز ظرفیت بالای خانواده دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه، «انجمن خانواده و دانشگاه» را تاسیس کرد.