فداکاری از زیباترین جلوه‌های رشد روح متعالی است و زمانی درخشش آن چشمگیر می‌شود که این زیبایی با شکوفایی جوانی قرین شود که در این‌صورت است چشم هر نظاره‌گری را به خود خیره و شعاع پرتو آن تا عمق وجود انسان‌ها رخنه می‌کند و ناخواسته آدمی را به تحسین وامی‌دارد. این مهم در جوان دانشجو که در فضای علم و معرفت تنفس می‌کند؛ جلوه‌های پایدار و جاودان می‌آفریند.

بر این اساس و در برگزاری سالانه این رویداد فرهنگی، از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فعال در حوزه مصادیق فداکاری چون حضور داوطلبانه در دفاع از کشور، انقلاب اسلامی و حریم اهل‌البیت (علیهم‌السلام) و ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخ‌دادهای طبیعی یا غیرمترقبه تقدیر می‌شود.

از دیگر مصادیق فداکاری می‌توان به انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه، تأمین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو، مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی اشاره کرد.

امسال نیز چون سنوات گذشته دوازدهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان بهزیستی کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان انتقال خون ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان سازمان حفاظت محیط‌زیست، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان نظام پزشکی کشور، برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام: تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱

زمان برگزاری: اردیبهشت ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام:

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این آئین، تا ۱۰ اسفندماه سال جاری به پایگاه اینترنتی، به نشانی http:// farhangi.jahat.ir مراجعه کنند.