علیرضا اسپرهم، دانشجوی دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران موفق به کسب جایزه بنیاد فرهنگی البرز شد.

به گزارش روابط عمومی پردیس کیش، همایش ملی شصت و یکمین دوره جایزه البرز در بخش نخبگان جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، حجه الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و برگزیدگان این همایش در سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این همایش از ۶۱ نفر از نخبگان و برترین‌های علمی، شامل ۶ دانشمند، ۸ مخترع و فناور، ۷ نفر از طلاب، ۱۰ تن از دانشجویان علوم پزشکی و ۳۰ نفر از دانشجویان علوم پایه، علوم انسانی، علوم فنی، کشاورزی و هنر تقدیر به عمل آمد.

در بخش برترینهای دانشجویان غیر پزشکی علیرضا اسپرهم، دانشجوی دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی از پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران و نویسنده بیش از ۷۰ مقاله در مجلات معتبر علمی و دارای ثبت اختراع موفق به کسب جایزه این بنیاد شامل جایزه نقدی، گواهی و تندیس جایزه البرز شد.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نخبگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت مردی خیراندیش و نیک سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است.

این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی با همکاری مراجع ذی ربط از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محقق شده است. ‌