پردیس کیش دانشگاه تهران و موسسه بین المللی بازی منصفانه ( آریا فتیان ) در زمینه همکاری آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی تفاهم‌نامه امضا کردند.
نشست مشترک دکتر علیرضا ذاکر، ریاست محترم پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران و دکتر روح الله محمدی، مدیرعامل و نماینده سازمان جهانی بازی منصفانه در راستای امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک برگزار گردید.
دکتر ذاکر ضمن اشاره به کارکردهای فرهنگی و اخلاقی توسعه بازی منصفانه در ورزش دانشگاهی و نگاه ویژه مقام معظم رهبری (دامة ظله) بر اهمیت اخلاق مداری، ابراز امیدواری کرد در سال آینده شاهد تحول، توسعه و تعمیم بازی های منصفانه و جوانمردانه در بخش ورزش پردیس کیش و ورزش دانشگاهی باشیم. او ضمن بیان این نکته که امروزه اخلاق در ورزش پایه وفاداری و تعهد به اصل انسان مداری است، اذعان کرد همه می دانیم که در سالهای اخیر اخلاق و فرهنگ ورزشی کشور ما حال خوشی ندارد. در هر صورت باید پذیرفت که خیلی از ضعف های فنی و حرفه ای ما بعضاً به نبود اخلاق ورزشی در میادین بازی باز می گردد و متاسفانه هنوز برای یافتن الگوی اخلاقی در ورزش باید با فانوس به دنبالش بگردیم. دکتر ذاکر ضمن قول مساعد در راستای نهایت همکاری و مساعدت با موسسه بین المللی بازی منصفانه فتیان در راستای برگزاری رویدادهای ورزشی و آموزشی در سطوح ملی و بین المللی و همچنین اقدامات توسعه ای، خواستار فعالیت بیشتر ایده آل های بازی منصفانه در تمام سطوح ورزش کشور شد.
دکتر محمدی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حسن نیت و نگاه مثبت دکتر ذاکر بر اصول جوانمردی و پهلوانی بر ارتباط مستمر مؤسسه بازی منصفانه فتیان با پردیس کیش تاکید و خواستار توسعه و مشارکت بر اساس تفاهم نامه مشترک شد. دکتر محمدی در ادامه افزود توسعه سبک زندگی فعال و سلامت محور و ترویج ایده آل های بازی منصفانه از قبیل احترام، دوستی، رقابت عادلانه، مبارزه با دوپینگ و... از طریق مشارکت تمامی اقشار جامعه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، اساتید دانشگاه ها در فعالیت های ورزشی میسر است. همچنین ایجاد بستر مناسب بمنظور رونق گردشگری ورزشی، راه اندازی گفتمان داوطلبان ورزشی با برگزاری رویدادهای ورزشی امکان پذیر است.
در ادامه نشست در خصوص برگزاری رویداد بازی منصفانه اعضای هیئت علمی دانشگاه های سرتاسر کشور به میزبانی پردیس کیش بحث و تصمیمات ارزنده ای اتخاذ گردید.
در انتها تفاهم‌نامه ای در ۲۳ بند به تفکیک بیان موضوع و ذکر مسوولیت های مشترک و ویژه هر یک از طرفین امضا شد.