در جلسه‌ای با حضور ریاست پردیس کیش و مشاور رئیس دانشگاه تهران در امور عمرانی، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه طرح جامع پردیس مورد بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، دیروز دوشنبه ۱۹ تیرماه جلسه مشترکی بین دکتر حسن مروتی، رئیس پردیس کیش و دکتر جابر سلطانی، مشاور رئیس دانشگاه تهران در امور عمرانی، در دفتر تهران پردیس برگزار شد.
 
در این جلسه که دکتر علی طاهری میرقائد، معاون طرح، توسعه و سرمایه گذاری و دکتر علیرضا بستانی، مشاور عمرانی و فنی پردیس و مهندس رحمانی، مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه و نیز نماینده شرکت مهندسین مشاور نقش پایدار و نماینده شرکت آوشین قشم، پیمانکار پروژه حضور داشتند؛ آخرین وضعیت تکمیل پروژه بلوک شرقی و میانی ساختمان دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری طرح جامع پردیس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 
شایان ذکر است که از سال ۱۳۸۳ طی یک رشته مذاکرات انجام گرفته بین دانشگاه تهران و دفتر ریاست جمهوری، نهایتاً در سال ۱۳۸۸ از طرف سازمان منطقه آزاد کیش یک قطعه زمین به متراژ حدوداً ۱۰ هکتار واقع در ضلع جنوبی جزیره کیش جهت تأسیس پردیس کیش دانشگاه تهران اختصاص داده شد.
 
نقشه زمین مذکور توسط شرکت مهندسین مشاور آتک جهت تأسیس ۵ دانشکده، سالن غذاخوری، سالن تربیت بدنی، خوابگاه‌های دانشجویی، مسجد و دپارتمان اداری، طراحی و جهت اجرا به پردیس اعلام شد.
 
در سال ۱۳۹۱ ساخت دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری به متراژ ۸۰۰۰ متر مربع شروع و تا سال ۱۳۹۴ اسکلت آن ساخته شد ولی بعد از آن به دلیل بروز مشکلاتی تا سال ۱۴۰۰ طرح متوقف شد اما از سال ۱۴۰۰ پردیس تصمیم گرفت طرح مذکور را به اتمام برساند که هم اکنون و در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۰ درصد آن به اتمام رسیده است.