گروه حقوق پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران  به همت خانم دکتر فریده شایگان و با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، کارگاه آموزشی با عنوان «بازیابی اطلاعات و اسناد سازمان ملل متحد» را روز 16 آذرماه 1398، به مدت یک روز (8 ساعت) برگزار کرد. این کارگاه به منظور آشنایی دانشجویان این پردیس، به ویژه دانشجویان رشته های مختلف حقوق با نحوه دستیابی به اطلاعات و اسناد سازمان ملل متحد، شناخت سمبل های اسناد ارکان اصلی و فرعی این سازمان و آشنایی با فرصت هایی که ممکن است از طریق این سازمان در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، تشکیل شد. از مهمترین این فرصت ها مهارت آموزی از طریق شرکت در جلسات شبیه سازی ارکان سازمان ملل متحد، مانند شورای امنیت و کمیسیون حقوق بین الملل می باشد. در این کارگاه 22 دانشجو از رشته های حقوق در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شرکت داشتند. 
مدرس کارگاه خانم نازنین قائم مقامی فراهانی، کتابدار مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران، در ابتدا به معرفی سایت سازمان ملل متحد و سایت این سازمان در ایران و نحوه بازیابی اسناد و اطلاعات از صفحات آنها، به ویژه سایت اصلی سازمان ملل متحد، پرداخت. وی همچنین ضمن نشان دادن عکس های تاریخی مربوط به زمان تأسیس سازمان ملل متحد، بر این نکته تأکید کرد که ایران از اعضای مؤسس این سازمان بوده است.
در ادامه در مورد اسناد و اطلاعات موجود بر روی سایت های کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد، کتابخانه داگ هامر شولد، و کتابخانه دیداری و شنیداری ملل متحد که می تواند برای انجام پژوهش های حقوقی، به ویژه برای دانشجویان رشته حقوق بین الملل مفید باشد، ، توضیحات لازم ارائه شد. به علاوه، شرکت کنندگان به تماشای فیلمی 30 دقیقه ای و بسیار مفید که در آن رئیس دیوان بین المللی دادگستری مخاطبان را با نحوه کار و صلاحیت های دیوان بین المللی دادگستری  آشنا می کرد، نشستند. 
در نهایت، این کارگاه آموزشی با ارائه گواهی حضور به شرکت کنندگان و تقدیم تقدیر نامه به خانم نازنین قائم مقامی، مدرس کارگاه، به کار خود پایان داد.